Proact utser Linda Höljö till ny CFO

Proact har utsett Linda Höljö till ny CFO och medlem i koncernledningen med tillträde den 17 augusti 2020.

Linda kommer närmast från rollen som CFO på Quant och har en stark bakgrund från olika finansroller inom tjänsteverksamheten på Ericsson, som CFO på Besedo Global Services och som analytiker och investerare hos bland annat InnovationsKapital, Wallenbergstiftelserna och Investor.

– Jag är mycket glad över att kunna välkomna Linda Höljö till Proacts koncernledning. Hennes erfarenheter från tidigare roller kommer vara värdefulla för Proact i vår strategiska utveckling och i våra ambitioner att fortsätta växa bolaget, säger Jonas Hasselberg, VD och koncernchef på Proact.

Nuvarande CFO, Jonas Persson, har beslutat sig för att lämna bolaget efter mer än 20 år för en ny utmaning utanför Proact. Jonas har haft en nyckelroll i bolagets utveckling och vi vill tacka honom för hans mycket goda insatser under dessa år.

Jonas Hasselberg, CEO, +46 722 13 55 56, jonas.hasselberg@proact.eu

Proact-koncernen har fler än 1 000 anställda och har verksamhet i 15 länder i Europa och i USA. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1999 under symbolen PACT. För mer information om Proact, besök oss på www.proact.se