Proact vinner partnerpris från Dell Technologies

Proact har tilldelats Dell Technologies Channel Services Delivery Excellence Award för 2020. Som partner till Dell Technologies får Proact priset för sin leveransförmåga och tekniska kompetens, tillsammans med ett starkt engagemang för såväl kunderna som för Dell Technologies.

Proact har sedan länge varit aktiv som Titanium-partner till Dell Technologies, med högsta kompetens inom server och lagring på den europeiska marknaden.

– Vi är givetvis väldigt stolta över utmärkelsen från Dell Technologies och ser detta som ett kvitto på vårt framgångsrika samarbete. Nu ser vi fram emot nästa fas i vårt långsiktiga partnerskap och gör oss redo att möta kommande utmaningar tillsammans. Målet är som alltid att Proact och Dell Technologies ska skapa mervärde för våra kunder, säger Lena Eskilsson, VD för Proact IT Sweden.

Det goda samarbetet mellan Proact och Dell Technologies utvecklas ständigt. En satsning under det senaste året handlar om hyperkonvergerad infrastruktur. Proact har på detta område kompletterat med nya certifieringar och blev nyligen först i Norden att som partner till Dell Technologies kunna erbjuda kompletta lösningar som bygger på Dells produktfamilj VxRail.

– Proact har visat ett fantastiskt engagemang som partner till oss och till våra gemensamma kunder. Därför känns det självklart att uppmärksamma deras ”delivery excellence” genom detta pris. Proact har en spetskompetens kring datahantering med fokus på datacenter och molntjänster generellt och kring vår teknologi specifikt. För kunderna är det är en mycket uppskattad kombination, säger Jakob Ödman, Senior Channel Manager på Dell Technologies Sweden.

Proact
Lena Eskilsson, VD, Proact IT Sweden AB, tel. +46 733 566 701, lena.eskilsson@proact.se
Danny Duggal, VP, Commercial & Communications, Proact IT Group AB, tel. +46 733 566 843, danny.duggal@proact.eu

Dell Technologies
Jakob Ödman, Sr Channel Manager Sweden, tel. +46 732 56 65 75, jakob.odman@dell.com

Proact är Europas ledande fristående integratör inom datacenter och molntjänster. Genom att leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-lösningar och tjänster, hjälper vi företag och myndigheter att minska risker och kostnader, samtidigt som det ökar flexibilitet, produktivitet och effektivitet. Vi har genomfört över 5000 framgångsrika projekt runt om i världen, har mer än 3500 kunder och hanterar för närvarande över 100 petabyte information i molnet.
Vi sysselsätter över 1000 personer i 15 länder i Europa och Nordamerika. Proact grundades 1994 och vårt moderbolag Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm 1999 (under symbolen PACT).

Om Dell Technologies
Dell Technologies (NYSE:DELL) hjälper organisationer och enskilda att bygga sin digitala framtid och förändra hur de arbetar, hur de lever – och hur de leker. Företaget erbjuder marknadens bredaste och mest innovativa portfölj av tjänster och produkter för den datadrivna eran.