Proact vinner utmärkelsen NetApp Partner of the year

För tredje året i rad fick Proact, en fristående integratör inom datacenter och molntjänster, ta emot utmärkelsen vid NetApps årliga partner academy.

Priset delades ut av Johan Östlund, landschef på NetApp Sverige AB och mottogs av Lena Eskilsson, VD för Proact IT Sweden AB tillsammans med ett glatt team av medarbetare.

Motiveringen löd:

”För ett fortsatt gott samarbete och stort fokus på NetApp! Genom ert engagemang i att ständigt ligga i framkant inom NetApps lösningar vinner ni ny mark inom befintliga och nya kunder. Oavsett kontor eller individ har vi alltid förtroende att vi tryggt kan lita på leveransen - tack!”

– Vi känner oss stolta att vi åter igen fick ta emot priset som årets partner. Det är ett tecken på att vi ser på utvecklingen på marknaden på samma sätt. Hos våra kunder pågår många nya projekt inom teknikutveckling och digitalisering. Vi ser möjligheten att hjälpa dessa kunder på sin digitaliserings­resa att hantera sina växande datamängder och därmed bidra till att skapa värde i form av nya tillämpningar och effektiviseringar, säger Lena Eskilsson.

Lena Eskilsson, VD Proact IT Sweden AB, +46 733 56 67 01, lena.eskilsson@proact.se
Danny Duggal, Head of Strategic Communications & Brand, Proact IT Group AB, tel. +46 733 566 843, danny.duggal@proact.eu

Proact är Europas ledande fristående integratör inom datacenter och molntjänster. Genom att leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster skapar Proact verksamhetsnytta som hjälper företag och myndigheter att minska risken och sänka kostnaderna, samtidigt som det ökar rörligheten, produktiviteten och effektiviteten.Vi har genomfört över 5.000 framgångsrika projekt världen över, har mer än 3.500 kunder och hanterar för närvarande över 100 petabyte information i molnet.

Proact-koncernen har fler än 1000 anställda och har verksamhet i 14 länder i Europa och i USA. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1999 under symbolen PACT.

Ytterligare information om Proacts verksamhet finns på www.proact.se