Proacts katastrofsäkring som en tjänst säkerställer hög tillgänglighet hos SWEP

Annonsering av kundreferens:

SWEP, en tillverkare av värme- och kylsystem, har arbetsflöden knutna till system som alltid måste vara tillgängliga för att hålla verksamheten igång. Vid en granskning visade det sig att deras tidigare lösning för katastrofsäkring (DR – Disaster Recovery), inte klarade en återläsning tillräckligt snabbt. Med denna utmaning i åtanke arbetade Proact och SWEP tillsammans för att utveckla en lösning.

För att hitta rätt lösning för SWEP och företagets katastrofsäkring gick Proact systematiskt igenom alla delar av verksamheten och deras krav på IT-stöd. Tillsammans enades de om att Disaster Recovery as a Service från Proact vad den lösning som både ger SWEP den flexibilitet och tillgänglighet som företaget sökte.

Proact levererar även reguljär backup för SWEP:s servrar som tjänst. Den kan utnyttjas för att manuellt återställa även de servrar som inte omfattas av den primära DR-lösningen och gör det möjligt att även täcka ett ”worst case”-scenario. I ett sådant läge kan en stor och uthålligt tillgänglig reservkapacitet tillföras genom Proacts kompletta infrastrukturtjänst Proact Hybrid Cloud.

Lösningen handlar heller inte bara om teknik. Den innehåller dessutom en ”manual”, en så kallad runbook för Disaster Recovery, där arbetsgången vid ett haveri anges steg för steg och med tydliga ansvarsförhållanden.

För att lära dig mer om att dra nytta av en "as a service"-lösning för katastrofsäkring, läs hela kundreferensen här: https://www.proact.eu/se/case-studies/swep/

Jonas Hasselberg, CEO and President, Proact IT Group AB, +46 722 13 55 56, jonas.hasselberg@proact.eu
Danny Duggal,
VP Commercial & Communications, Proact IT Group AB, +46 733 56 68 43, danny.duggal@proact.eu

Proact-koncernen har fler än 1 000 anställda och har verksamhet i 14 länder i Europa och i USA. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1999 under symbolen PACT.