Aristo Pharmaceuticals lanserar Probis probiotika i Indien

Probis partner Institut Rosell har tecknat ett avtal med det indiska läkemedelsbolaget Aristo Pharmaceuticals om lansering av kosttillskott baserat på Probis probiotika Lp 299v på den indiska marknaden. Lansering beräknas ske under hösten 2007. Därmed är Probis probiotika under lansering i världens tre folkrikaste länder.

Aristo Pharmaceuticals är ett dynamiskt och snabbväxande läkemedelsföretag som siktar mot en position som ett av de fem främsta på den indiska marknaden.

“Vi är stolta över att kunna komplettera listan av strategiskt viktiga distributörer med Aristo Pharmaceuticals. Produkter av hög kvalité, marknadsförda av välrenommerade bolag, kommer att bidra till att kraftigt öka Probis marknadsandelar. Avtalet innebär att vår probiotika lanseras i världens tre folkrikaste länder, Indien, Kina och USA”, säger Probis vice vd Per-Ola Forsberg.

I och med avtalet med Aristo Pharmaceuticals är försäljning av kosttillskott med Probis probiotika under uppbyggnad i femton länder. Flertalet av avtalen har tecknats under de senaste tolv månaderna. Det stora intresset bland kunder gör att det finns goda förutsättningar att affärsområdet Kosttillskott inom en tvåårsperiod når upp till den försäljning som affärsområdet Functional Food uppvisar i dag.

Fransk-kanadensiska Institut Rosell är en av de ledande leverantörerna av probiotiska kosttillskott i USA och Europa. Probi och Institut Rosell bearbetar marknaden parallellt för att nå den effektivaste marknadspenetrationen av Probis bakterie Lp299v inom Kosttillskott.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per-Ola Forsberg, vice verkställande direktör, tel: 046-286 89 26 eller 0733-44 83 84
e-post: per-ola.forsberg@probi.se
Rolf Bjerndell, tf verkställande direktör Probi, tel: 046-286 89 23 eller 0705-15 30 09
e-post: rolf.bjerndell@probi.se
Olivier Clech, President, Institut Rosell/Lallemand, phone: +33 611 30 26 31