Delårsrapport 2007.01.01 - 2007.03.31

• Probis nettoomsättning uppgick under första kvartalet till 9,4 miljoner SEK (6,4), en ökning med 47 procent (-12). Tillväxten inom affärsområdet Functional Food var under perioden 33 procent (-14) respektive 135 procent (0) inom affärsområde Kosttillskott.

• Resultat efter skatt var positivt och uppgick till 1,0 miljoner SEK (-2,6). Resultat per aktie uppgick till 0,11 SEK (-0,28).

• Kassaflödet från den löpande verksamheten förbättrades till 8,6 miljoner SEK (-1,0). Likvida medel vid periodens utgång uppgick till 39,4 miljoner SEK (38,1).

• Probis partner Institut Rosell tecknade kosttillskottsavtal för den kinesiska marknaden med det ledande inhemska hälsokostföretaget Biostime Inc., med planerad lansering i Kina under våren.

• Efter periodens utgång har Probi tecknat ett licensavtal med ett välrenommerat europeiskt livsmedelsföretag. Avtalet ger företaget ensamrätt att sälja produkter som innehåller en av Probis bakterier som hittills inte har kommersialiserats. Företaget önskar att förbli anonymt tills produkten lanseras, vilket förväntas ske i slutet av 2007.

• Efter periodens utgång har Institut Rosell tecknat avtal om lansering av kosttillskott med Probis probiotika i Grekland, Tjeckien och Slovakien. Lanseringarna kommer att ske under hösten.

• Probi bedömer att såväl resultat som kassaflöde från den löpande verksamheten kommer att vara positivt under 2007.