Probi offentliggör sin årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2019

Probis årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2019 finns nu tillgängliga på bolagets hemsida, www.probi.com under Investor relations.

Denna information är sådan information som Probi AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 april 2020 kl. 14.00 CET.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:

Henrik Lundkvist, CFO, Probi, tel +46 46 286 89 41, e-post: henrik.lundkvist@probi.com

Probi AB är ett svenskt börsnoterat bioteknikföretag. Probis vision är att bidra till ett hälsosammare liv genom att erbjuda effektiv och väldokumenterad probiotika med bevisade hälsofördelar baserat på vetenskaplig forskning. Probi, som grundades av forskare i Sverige 1991, är ett multinationellt bolag med verksamhet på över 40 marknader världen över och innehar över 400 patent över hela världen. Probi omsatte 626 MSEK under 2019. Probis aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, Mid-cap. Probi hade cirka 4 000 aktieägare den 31 december 2019. Läs mer på www.probi.com.