VD och CFO i Probi AB (publ) förvärvar aktier i bolaget

Tom Rönnlund, VD i Probi AB (publ), har förvärvat 1.000 aktier i Probi AB den 2 maj 2019. Tom Rönnlunds totala innehav efter förvärvet uppgår till 1.000 aktier. Samma dag har Henrik Lundkvist, CFO i Probi AB (publ), förvärvat 150 aktier i Probi AB. Henrik Lundkvists totala innehav efter förvärvet uppgår till 150 aktier.

Transaktionerna har rapporteras till Finansinspektionen i enlighet med gällande regelverk.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:
Henrik Lundkvist, CFO, Probi, tel +46 46 286 89 41, e-post: henrik.lundkvist@probi.com

Probi AB är ett svenskt börsnoterat bioteknikföretag. Probis vision är att bidra till ett hälsosammare liv genom att erbjuda effektiv och väldokumenterad probiotika med bevisade hälsofördelar baserat på vetenskaplig forskning. Probi, som grundades av forskare i Sverige 1991, är ett multinationellt bolag med verksamhet på över 40 marknader världen över och innehar över 400 patent över hela världen. Probi omsatte 604 MSEK under 2018. Probis aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, Mid-cap. Probi hade cirka 4 000 aktieägare den 31 december 2018. Läs mer på www.probi.com.