Ny Risifrutti på tillfälligt besök i vinter

Report this content

Nu kommer Risifrutti Vintermums med nya smaken blåbär, björnbär och kanelkryddat ris. Smaken är framtagen för att passa som mellanmål på vinterutflykten och är en av flera nya säsongsanpassade Risifrutti på tillfälligt besök. Vintermums kommer att säljas under en begränsad period november-mars.

Ett bra mellanmål ska ge energi och hjälpa till att hålla ett balanserat näringsintag under dagen. Risifrutti är sedan länge barnfamiljernas speciella favorit och varje år säljs 42 miljoner bägare Risifrutti. − Vi är glada att kunna presentera Risfrutti Vintermums som en tillfällig smak för årstiden. Blåbär är ju redan förknippat med skidåkning och kanel hör julen till, medan björnbär ger sylten smak, säger Alexandra Engblom, Brand Manager Risifrutti. Ett bra mellanmål Risifrutti äts ofta som mellanmål och den nya smaken är framtagen med tanke på vinterns alla utflykter. Den ger energi åt trötta ben i skidspåret och gör att små och stora orkar ett par vändor till i pulkabacken. • Ett bra mellanmål ska ge energi och hjälpa till att hålla ett balanserat näringsintag under dagen. • Risifrutti innehåller lika mycket socker som ett äpple (per 100 gram). • Ett bra mellanmål ska ge dig ungefär 10 % av ditt dagliga energibehov (GDA). För en stillasittande vuxen person motsvarar detta ca 200 kcal. En bägare Risifrutti innehåller 228 kcal (11 % av GDA) och ger dig lagom mycket energi för att du ska hålla dig pigg mellan måltiderna. Produktinformation Risifrutti Vintermums Risifrutti Vintermums är kanelris med björnbär och blåbär. Priset kommer att vara 8 kronor för en förpackning om 175 gram. Produkten säljs mellan vecka 45 2009 och vecka 13 2010. Risifrutti finns i följande smaker: Jordgubb, hallon, körsbär, blåbär, skogsbär, hallon/rabarber, äpple/kanel och tropisk. Pressbild finns att ladda ner på www.newsdesk.se/pressroom/procordia För mer information kontakta: Alexandra Engblom, Brand Manager Risifrutti Tel +46 70-8762673, E-post alexandra.engblom@procordia.se Eva Nordholm, Informationschef Procordia Food AB Tel +46 70-6950005, E-post eva.nordholm@procordia.se