Sarah Sjöström och föräldrar i samarbete med Procter & Gamble

Report this content

Procter & Gamble, topp-partner till den Internationella Olympiska Kommittéen, annonserar idag sitt sponsorskap med världsrekordhållerskan Sarah Sjöström och hennes föräldrar Jenny och Göran Sjöström i samband med Olympiska Spelen i Rio 2016. Både Sarah Sjöström och hennes föräldrar kommer att vara ansiktet utåt i Procter and Gambles OS-kampanj ”Tack mamma och pappa”.

Sarah Sjöström, som bland annat är regerande världsrekordhållare på 100 meter fjäril, kommer i samarbeta med Procter & Gamble (P&G), samt några utvalda P&G-ägda varumärken så som Oral-B och Always, lyfta fram föräldrars viktiga och betydelsefulla roll för idrottande barn.

Genom kampanjen “Tack mamma och pappa”, som marknadsförs i samband med Olympiska Spelen i Rio 2016, fortsätter P&G att tillföra ett unikt perspektiv till de Olympiska Spelen som en ”stolt sponsor av föräldrar”. Kampanjen, som lanserades för första gången 2012 vid de Olympiska Spelen i London, hyllar atleternas föräldrar och deras viktiga roll i resan mot ett OS.

– Gemensamt för P&G’s varumärken är vår strävan efter att underlätta vardagen för föräldrar, att göra varje dag lite enklare och på så sätt lite bättre. Självklart inte bara för föräldrar till olympier utan till alla föräldrar runt om i världen, säger Ebba Wallmén, Kommunikationschef för P&G i Norden.  Våra varumärken återfinns i de små vardagsmomenten som alla föräldrar ställs inför, därför fokuserar vi inte bara på atleten utan även på föräldrarna som stöttat dem längs vägen, fortsätter Ebba Wallmén

– Jag är stolt över att kunna sammarbeta med ett företag som P&G, säger Sarah Sjöström. De förstår att jag inte skulle vara där jag är idag och tävla på den absolut högsta nivån om det inte vore för mina föräldrar. Förutom all hjälp jag fått från dem genom åren, framförallt under ungdomsåren, har de varit mina största supportrar sedan dag ett. Det betyder därför verkligen mycket för mig att P&G väljer att uppmärksamma även dem och deras viktiga insats, avslutar Sarah Sjöström.

Som en del av kampanjen ser P&G till att Jenny och Göran kan vara på plats i Rio de Janeiro och ha möjligheten att se Sarahs samtliga simtävlingar under OS. Jenny och Göran kommer även ha tillgång till P&Gs ”Family Home” som ligger den olympiska byn, där kan de umgås med Sarah och titta på spelen tillsammans med andra P&G-sponsrade OS-atleter och deras föräldrar.

– Det är en ära att få vara en del av den här kampanjen som hyllar föräldrar till olympier från hela världen, säger Jenny Sjöström. Jag och Göran ser verkligen fram emot att jobba med P&G tillsammans med vår dotter under hela vägen till OS i Rio 2016. Det ska också bli väldigt roligt att träffa andra föräldrar som också har barn som deltar under OS i Rio, avslutar Jenny.

Kampanjen ”Tack mamma och pappa” kommer synas i flertalet traditionella och - digitala mediekanaler samt i butiker. Återförsäljare i Sverige kommer att tillhandahålla produkter med OS-tema på förpackningarna. Dessutom arrangeras en tävling där första pris är en dag för hela familjen med Sarah i simhallen. Mer information om tävlingen finns på hemsidan, www.bravardag.se

För ytterligare information angående sponsorskapet och kampanjen, vänligen kontakta:
Ebba Wallmén, Communications Manager på P&G

Telefon: +46 (0)72 574 06 20, E-mail: wallmen.ef@pg.com

För bilder eller andra pressfrågor, vänligen kontakta:
Philip Sibirzeff, presskontakt MSL

Telefon: +46 (0)708 107 779 e-mail: philip.sibirzeff@mslgroup.com

Procter & Gamble
Mer än fem miljard människor världen över använder Procter & Gambles produkter i sin vardag. Företaget har en av de starkaste produktportföljerna med kvalitetsvarumärken så som Braun®, Pampers®, Ariel®, Always®, Pantene®, Mach3®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Fusion® och Vicks®. P&G verkar idag i ca 75 länder världen över. För mer information och de senaste nyheterna, se http://www.se.pg.com

Taggar: