TWG Consulting i Italien, skriver partneravtal med Prodacapo AB

TWG Consulting i Italien, skriver partneravtal med Prodacapo AB. TWG Consulting Srl (TWG) i Italien har skrivit avtal med Prodacapo som gör TWG till Value Added Reseller för Prodacapo i Italien. Partneravtalet innebär att TWG får rätt att marknadsföra, sälja och implementera Prodacapos mjukvarulösningar. Avtalet ligger i linje med Prodacapos pågående expansion av antalet partners i världen. TWG är ett Management konsultföretag med lång erfarenhet av att jobba med processtyrning och ABC/ABM koncept på mellanstora och stora företag över hela Italien. TWGs partners bidrog till själva födelsen och utvecklingen av processtyrning och ABC/ABM konceptet och TWG ingår idag i ett internationellt nätverk kallat 148Value Creation Group148. TWGs huvudkontor ligger i Genua, med ett dotterkontor i Milano. 148Prodacapos applikationer är resultatet av en lång utveckling som startade tillsammans med de som utvecklade konceptet Aktivitetsbaserad styrning. Detta är viktigt att poängtera för att visa på kvaliten på Prodacapos lösningar och deras överlägsenhet gentemot applikationer som kommit senare148, säger Ing Paolo Zanega, VD för TWG. 148TWG har redan implementerat Prodacapo mjukvarulösningar hos kunder i Italien och har då bevisat sin kompetens och skicklighet i att leverera affärsnytta åt kunder inom ABC /ABM området. Vi förväntar oss att TWG Consulting Srl kommer att bli en viktig partner till oss i Italien148, säger Benny Ström, VD på Prodacapo. 148Genom att vi skrivit på partneravtalet med Prodacapo så blir vi inte bara en certifierad lokal partner, vi får också tillgång till erfarenhetsutbytet och kunskaper inom hela nätverket av Prodacapos partners runt om i världen, vilket i slutändan kommer våra kunder tillgodo.Den italienska marknaden har traditionellt inte använt sig av fomaliserade metoder för företagsstyrning men företagen börjar i en alltmer större utsträckning inse nödvändigheten att styra utifrån strategien m h a Balanced Scorecard och processbaserade system. Det finns därför en stor poytential på den Italienska marknaden för Prodacapos lösningar148, säger Ing Paolo Zanega, VD för TWG. Prodacapo AB är ett snabbväxande internationellt mjukvaruföretag med ett unikt och kraftfullt verktyg för verksamhetsstyrning och verksamhetsförbättring, ett verktyg som levererat mätbara affärsnytta till företag som ABB, Volvo, ICA, SEB, Scania och Vattenfall. Mjukvaran bygger på de etablerade koncepten Balanced Scorecrad, ABC-kalkylering och styrning och processtyrning. Ledande företag och organisationer i 58 länder använder idag programvara från Prodacapo. För mer information: Patrick Olsson, Marknadschef mobil: 070-698 25 03 www.prodacapo.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/09/20010409BIT00170/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/09/20010409BIT00170/bit0002.pdf