Prodoc tecknar nytt avtal med Riksbyggen

Report this content

Riksbyggen ger Prodoc sitt fortsatta förtroende och tecknar nytt avtal om utskrift som tjänst, MPS. Avtalet löper på 48 månader och täcker en ny behovsanpassad utskriftsplattform för närmare 300 platser och cirka 2 300 anställda.

Avtalet är ett första steg i att outsourca hela utskriftsplattformen som tjänst, där Riksbyggen i delleverans två vill se över hela sekretesshanteringen för dokumenthanteringen.

- Riksbyggen har valt att köpa utskrift som en tjänst. Anledningarna till detta är bland annat att vi vill ha ett fåtal modeller av skrivare för att underlätta hanteringen och få kontroll på kostnaderna. Med denna lösning kommer Riksbyggen erhålla en bättre och mer kostnadseffektiv utskriftstjänst, säger Amir Chizari, chef för IT-Infrastruktur på Riksbyggen.

Riksbyggens förnyade förtroende är en viktig del i Prodocs ambition att vara marknadsledande inom dokumenthantering, informationsflöden och effektiva möten. Att vara kundens ”trusted advisor” är en avgörande framgångsfaktor för att utvecklas och växa tillsammans med nya och befintliga kunder.

- Vi är mycket stolta att efter fyra års samarbete tillsammans med Riksbyggen fått förnyat förtroende. Avtalet, som är en ren tjänsteleverans, är ett kvitto för oss på Prodoc att den förändring av verksamhet som vi nu genomgår ger helt andra dimensioner till vårt erbjudande. Till skillnad från många traditionella bolag på marknaden är vårt fokus inte längre hårdvara, säger Pär Arvidsson, Vice VD för Prodoc Svenska AB.

För mer information, kontakta:

Pär Arvidsson
Vice VD, Prodoc Svenska

pan@prodoc.se

För pressmaterial och högupplösta bilder, besök vårt pressrum: www.cisionwire.se/prodoc

Prodoc är en av Sveriges ledande IT-leverantörer inom informationshantering med fokus på dokumenthantering, informationsflöden och effektiva möten. Prodoc är dessutom fristående generalagent för Nashuatec i Sverige, ett varumärke inom Ricoh-koncernen som erbjuder världsledande produkter och lösningar. På våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Nässjö arbetar 110 personer, och vårt återförsäljarnät består av 80 partners över hela landet. Prodoc är leverantörsoberoende och omsatte 2011 280 miljoner kronor. För mer information, besök www.prodoc.se.