Prodoc tecknar partneravtal med INVID

Nu tecknar Prodoc partneravtal med IT-konsultföretaget INVID. Genom avtalet stärker Prodoc sin närvaro i SMB-segmentet på de orter där INVID verkar.

Inledningsvis kommer partneravtalet framför allt gälla INVID Mitt, som verkar i Mälardalen på orterna Stockholm, Västerås, Eskilstuna, Örebro och Falun. Genom partnerskapet ges INVID tillgång till delar av Prodocs tjänsteportfölj med början i tjänsteområdet Managed Print Services, MPS. Tjänsterna kommer att säljas och marknadsföras under varumärket INVID.

INVID är en stark och strategisk partner inom IT-outsourcing som ytterligare stärker vår närvaro i SMB-segmentet. De har byggt upp starka relationer och verkar i rätt geografisk region, säger Peter Tysk, Sales Manager på Prodoc Services.

INVID är en helhetsleverantör av kostnadseffektiva, trygga och enkla IT-lösningar. Deras ambition är att göra informationsteknologin enkel och funktionell för kunderna. INVID har funnits sedan 1998 och har ca 170 anställda fördelade på 11 kontor i Sverige. INVID omsatte 410 miljoner kr under 2011.

- Prodoc kommer att tillföra nytta i partnerskapet genom att tillhandahålla kostnadseffektiva och flexibla lösningar till oss och våra kunder. Deras kunskap inom dokumenthantering och MPS blir ett välkommet tillskott för oss, säger Tore Nallgård, VD på INVID Mitt.

För mer information, kontakta:

Peter Tysk
Sales Manager Services, Prodoc Svenska
076 - 548 06 81
ptk@prodoc.se

Prodoc är en av Sveriges ledande IT-leverantörer inom informationshantering med fokus på dokumenthantering, informationsflöden och effektiva möten. Prodoc är fristående generalagent för Nashuatec i Sverige, ett varumärke inom Ricoh International B.V, Amstelveen, Nederländerna, som erbjuder världsledande produkter och lösningarinom dokument- och informationshantering. Dessutom är Prodoc partner till Logitech Europe och samarbetar med LifeSize Communications. På våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Nässjö arbetar 110 personer, och vårt återförsäljarnät består av 80 partners över hela landet. Prodoc är leverantörsoberoende och omsatte 2011 280 miljoner kronor. För mer information, besök www.prodoc.se.

Taggar: