Prodoc tecknar partneravtal med Logitech Europe

Report this content

Nu spetsar Prodoc ytterligare sitt erbjudande och tecknar partneravtal med Logitech Europe avseende LifeSize Communications. Därmed får Prodoc tillgång till den senaste HD-tekniken inom videokonferens till sin tjänst Prodoc Managed Video Services, MVS.

Allt fler använder sig av video i sin affärskommunikation. Förutom att spara värdefull tid och pengar, är dessutom videokonferenser ett sätt att minska den miljöbelastning som resor utgör. Med LifeSize Communications produkter får Prodocs tjänst MVS en spetskvalitet som tillsammans med erfarenhet, unik flexibilitet och oöverträffat låg ägandekostnad gör att människor överallt kan utnyttja fördelarna med videokommunikation.

– På dagens arbetsplats har kommunikation via videokonferens blivit ett mycket viktigt och etablerat sätt för företag av alla storlekar att kommunicera. Våra kunder vill ha hög kvalitet och kostnadseffektiva tjänster som hjälper den anställdes produktivitet och ökar samarbetet mellan människor, samt minimerar kostnader och restid. Som pionjärer inom högkvalitativ kommunikation och HD-kvalitet tar LifeSize oss till nästa nivå. LifeSize HD-lösningar kompletterar Prodocs tjänstepaketering fantastiskt bra och tillåter oss att ge ännu bättre värde för våra kunder genom att låta dem kommunicera naturligt, effektivt och enkelt, säger Pär Arvidsson, styrelseordförande på Prodoc Svenska AB.

”LifeSize is delighted to join forces with Prodoc as they complement perfectly our end to end solution approach to customers, with high skills on solution selling and focus on customer experience. This new partnership is a win-win for both companies in large complex customer environments, but also in the mid size company business”

Georges Millet, Regional Sales Director, Mature Markets på LifeSize.

För mer information, kontakta:

Pär Arvidsson
Styrelseordförande, Prodoc Svenska
pan@prodoc.se

För pressmaterial och högupplösta bilder, besök vårt pressrum: www.cisionwire.se/prodoc

Prodoc är en av Sveriges ledande IT-leverantörer inom informationshantering med fokus på dokumenthantering, informationsflöden och effektiva möten. Prodoc är fristående generalagent för Nashuatec i Sverige, ett varumärke inom Ricoh International B.V, Amstelveen, Nederländerna, som erbjuder världsledande produkter och lösningar inom dokument- och informationshantering. Dessutom är Prodoc partner till Logitech Europe och samarbetar med LifeSize Communications. På våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Nässjö arbetar 110 personer, och vårt återförsäljarnät består av 80 partners över hela landet. Prodoc är leverantörsoberoende och omsatte 2011 280 miljoner kronor. För mer information, besök www.prodoc.se.

Taggar: