Prodoc tecknar partneravtal med Partnerdata

Prodoc tecknar partneravtal med Partnerdata och stärker därigenom sin närvaro i Värmland, Närke och Dalsland.

Partnerdata verkar på en geografisk marknad med mycket hög potential samtidigt som de, i likhet med Prodoc, är inne i en expansiv fas. Prodoc, som generalagent för Nashuatec i Sverige, tillför betydande värden i Partnerdatas produktportfölj. Inledningsvis kommer partnerskapet att gälla tjänsteområdet print, men i framtiden kan även flera andra av Prodocs tjänsteområden bli aktuella för Partnerdata.

- Vi ser att Prodoc är en aktör som tänkt ett steg längre. Branschen kräver att vi släpper taget om våra traditionella arbetssätt och börjar tänka nytt, säger Per Fridberg, försäljningschef på Partnerdata. Därför
tycker vi att Prodoc är en perfekt samarbetspartner för oss – de utvecklar hela tiden sina produkter och tjänster till nya kundanpassade nivåer. Våra kunder kommer att bli både överraskade och glada!

Partnerdata grundades 1993 och har idag 20 anställda på sina kontor i Karlstad, och Örebro. Partnerdata har under flera års tid byggt upp en bred kundbas, hos vilken Prodoc ser utvecklingsmöjligheter. Mikael Lexert, Channel & Strategic Marketing Manager på Prodoc:

- Partnerdata är en viktig partner för oss mycket tack vare sitt geografiska läge och sitt fokus på kundnöjdhet. Det är ett framgångsrikt företag i stark expansion och vi vill att det här samarbetet ska hjälpa Partnerdata att överträffa sina egna - redan högt satta - målbilder. Dessutom vill vi givetvis överträffa kundernas förväntan.

Avtalet träder i kraft den 9 oktober 2013.

Mikael Lexert
Channel & Strategic Marketing Manager
mlx@prodoc.se

Prodoc är en av Sveriges ledande IT-leverantörer inom informationshantering med fokus på dokumenthantering, informationsflöden och effektiva möten. Prodoc är fristående generalagent för Nashuatec i Sverige, ett varumärke inom Ricoh International B.V, Amstelveen, Nederländerna, som erbjuder världsledande produkter och lösningarinom dokument- och informationshantering. Dessutom är Prodoc partner till Logitech Europe och samarbetar med LifeSize Communications. På våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Nässjö arbetar 130 personer, och vårt återförsäljarnät består av 80 partners över hela landet. Prodoc är leverantörsoberoende och omsatte 2012 ca 320 miljoner kronor. För mer information, besök www.prodoc.se.

Taggar: