Kommuniké från Proffice AB:s bolagsstämma den 6 april 2000

Kommuniké från Proffice AB:s bolagsstämma den 6 april 2000 Bolagsstämman fastställde föreslagen utdelning till aktieägarna om 0,50 kronor per aktie. Som avstämningsdag fastställdes fredagen den 11 april 2000. Utdelningen beräknas sändas ut fredagen den 14 april 2000. Bolagsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 1999. Följande styrelseledamöter omvaldes; Urban Jansson, Christer Hägglund, Roland Nilsson, Christer Sandahl, Lars F. Windfeldt. Till nya styrelseledamöter valdes Gunilla Wikman och Alf Johansson. Vid ett konstituerande styrelsesammanträde i anslutning till bolagsstämman omvaldes Urban Jansson till ordförande i Proffice AB. Bolagsstämman antog framlagda förslag avseende förvärv och överlåtelse av Bolagets egna aktier, emission förenat med optionsrätter till nyteckning, samt överlåtelse av rörelse. För mer information kontakta Hans Uhrus, Informationschef Proffice, tel: 08-787 17 00 eller 073 966 3000. Se även vår hemsida www.proffice.se Proffice är Nordens snabbast växande företag enligt Growth Plus. Vi är verksamma med uthyrning, rekrytering, entreprenadlösningar samt karriär- och utvecklingsprogram. Proffice har över 6 000 anställda och finns på 50 orter i Danmark, Finland, Norge och Sverige. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/07/20000407BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/07/20000407BIT00200/bit0002.pdf