Proffice blir en betydande aktör även på internet

Proffice blir en betydande aktör även på internet Som första bemanningsföretag i Norden kombinerar Proffice internets snabbhet med rekryteringskonsulternas långa erfarenhet av rekrytering i ett nytt unikt koncept. Med den nya internetlösningen baserad på Windows 2000 kommer Proffice att kombinera traditionell rekrytering med rekrytering på internet. - Vi har under de senaste åren genomfört en genomgripande förändring av vår totala affärsstödsmiljö. I denna är internet en viktig komponent säger Proffices vice VD Niclas Handfast. Som ett resultat av detta kommer vi nu att lansera Proffice Internet Rekrytering. Detta är dock bara början på en mycket intressant process där Proffice kommer att kunna erbjuda sina kunder och anställda helt nya möjligheter att effektivisera sin tid. Nästa steg är att vi kommer att erbjuda våra kunder att själva göra selektering och bokning av konsulter med en integration till kundens affärsstödssystem, fortsätter Niclas Handfast. Företag som ska rekrytera ny personal väljer själva hur mycket av rekryteringsarbetet som de vill göra. Som kund till Proffice kan du välja att göra hela rekryteringsprocessen själv på vår rekryteringswebbplats via annonsering och sökningar i CV-databasen. Möjligheten att även kunna lämna över delar eller hela rekryteringsuppdrag till en erfaren rekryteringskonsult direkt och att få hjälp on line gör Proffice koncept helt unikt på marknaden. - Vi har utvecklat ett system som bygger på vår mångåriga erfarenhet av rekrytering. Vi vet vad företag tycker är viktigt när de ska rekrytera och vår databas bygger på ett nytt koncept att matcha fram intressanta kandidater säger Marie Johnson, chef för Proffice Internet Rekrytering. Proffice bedriver idag en framgångsrik bemanningsverksamhet innefattande rekrytering, personaluthyrning, entreprenad samt karriär och utvecklingsprogram. För att öka sin service gentemot sina uppdragsgivare kommer Proffice från mars att erbjuda rekrytering via Internet. Som första bemanningsföretag i Norden kombinerar man internets möjligheter med rekryteringskonsulternas långa erfarenhet av urval och personbedömning. För arbetsgivare betyder det att man kan bli sin egen rekryteringskonsult på nätet. Rekryteringen kan genomföras on line på ett träffsäkert och kostnadseffektivt sätt. Att systemet är integrerat med Proffices övriga verksamhet betyder dessutom att möjlighet ges att dra nytta av de arbetsmetoder för traditionell rekrytering som Proffice tillhandahåller. Proffices bemanningslösningar för internet är byggt med Windows 2000 advanced server i botten i kombination med Internet Information Server 5 och SQL 7.0 och har utvecklats av konsultföretaget Meteorit AB. För mer information kontakta Hans Uhrus, Informationschef Proffice, tel: 08-787 17 00 eller 073 966 3000. Niclas Handfast, vice VD Proffice, tel: 08-787 17 00 eller 073 966 5001. Marie Johnson, chef Proffice Internet Rekrytering, tel: 08-787 17 00 eller 073 966 2031. Se även vår hemsida www.proffice.se Proffice är Nordens snabbast växande företag enligt Growth Plus. Vi är verksamma med uthyrning, rekrytering, entreprenadlösningar samt karriär- och utvecklingsprogram. Proffice har över 6 000 anställda och finns på nästan 50 orter i Danmark, Finland, Norge och Sverige. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/31/20000131BIT00580/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/31/20000131BIT00580/bit0002.pdf