Proffice etablerar sig i Kalmar, Karlskrona och Växjö

Proffice etablerar sig i Kalmar, Karlskrona och Växjö För att möta den kraftigt ökade efterfrågan av Proffice breda tjänsteutbud öppnas nu ytterligare tre kontor i södra Sverige. Etableringarna är en fortsättning på Proffice strategi att stärka ställningen inom Öresundsregionen. - Vi har redan idag många goda kundrelationer i Kalmar, Karlskrona och Växjö, säger Eva Ollén, regionchef Syd på Proffice. För att säkerställa den lokala kännedomen och kompetensen är det viktigt att verka på plats. Våra etableringar kommer att underlätta rekryteringen av konsulter och personal till våra kontor. Inom kort kommer vi att behöva anställa platschefer, konsultchefer och rekryterare samt många konsulter. - På samtliga orter blomstrar näringslivet och kommunerna har en uttalad strategi för framtida expansion, forsätter Eva Ollén, och vi kommer att vara minst 50 personer på varje ort inom ett år. Vi har bland annat ett stort behov av civilingenjörer, personer med kompetens inom IT samt call center personal men även inom övriga kompetensområden söker vi medarbetare. För mer information kontakta Hans Uhrus, Informationschef Proffice, tel: 08 787 17 00 eller 073 966 3000. Eva Ollén, Regionchef Syd Proffice Sverige AB, tel 040 660 77 70 eller 073 966 7700. Se även vår hemsida www.proffice.se Proffice är Nordens snabbast växande företag enligt Growth Plus. Vi är verksamma med uthyrning, rekrytering, entreprenadlösningar samt karriär- och utvecklingsprogram. Proffice har över 6 000 anställda och finns på över 50 orter i Danmark, Finland, Norge och Sverige. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00520/bit0002.pdf