Proffice förvärvar norska RC Consultants AS.

Proffice förvärvar norska RC Consultants AS. Proffice AB köper RC Consultants AS som bas för en nordisk satsning inom ingenjör- och tekniktjänster, samt för expansion på den norska bemanningsmarknaden. Proffice AB har idag ingått avtal om köp av det norska ingenjörs konsultföretaget RC Consultants AS. RC Consultants AS ingår i det norska börsnoterade företaget RC Gruppen ASA. Proffice betalar totalt MNOK 90 för RC Consultants AS varav MNOK 70 betalas kontant och resterande MNOK 20, som är resultatbaserat, utbetalas över en treårsperiod. För Proffice är detta ett strategiskt förvärv som passar mycket väl in i Proffices strategi. RC Consultants AS har en ledande position i Norge inom off-shore konsulting, projektstyrning på ledningsnivå samt bemanning. Med Proffice som ägare kommer RC Consultants AS vidareutveckla sin versamhet till att också omfatta landbaserad industri på den nordiska marknaden. RC Consultants AS omsätter ca. MNOK 250. Förvärvet kommer att innebära en marginalförstärkning för Proffice koncernen. För mer information kontakta: Alf Johansson, Koncernchef Proffice, tfn: 073 966 5000 Jan Seljemo, Ekonomidirektör Proffice, tfn: 08 787 18 00 eller 073 966 8909 Tom-Rune Graarud, VD, Proffice Norge AS, tfn: +47 95 23 41 51 Se även vår hemsida www.proffice.se Proffice är Nordens snabbast växande företag enligt Growth Plus. Vi är verksamma med uthyrning, rekrytering, entreprenadlösningar samt karriär- och utvecklingsprogram. Proffice har över 6 000 anställda och finns på över 55 orter i Danmark, Finland, Norge och Sverige. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/17/20000717BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/17/20000717BIT00180/bit0002.pdf