Proffice köper PersonalAkuten i Västerås och Örebro

Report this content

Proffice köper PersonalAkuten i Västerås och Örebro PersonalAkuten hyr huvudsakligen ut personal inom lager, logistik och industrisektorn i Västerås och Örebro. Verksamheten beräknas omsätta 25 miljoner kronor och har ett 50-tal anställda. - Förvärvet av PersonalAkuten tillför viktig kompetens till Proffice inom lager, industri och logistik. Dessa områden har en mycket stor tillväxtpotential, säger Proffice VD Alf Johansson. Genom förvärvet blir vi ledande inom området i regionen. Både Västerås- och Örebroregionen har en stor tillväxtmöjlighet inom lager och logistik samt industrisektorn. Jan Larsson och Sven-Oloph Estung, ansvariga på PersonalAkuten ser mycket positivt på samgåendet med Proffice. - Genom förvärvet säkerställs möjligheterna för en fortsatt lönsam tillväxt, säger Jan Larsson på PersonalAkuten. Vi kommer att dra nytta av Proffice nordiska kontorsnät och väluppbyggda infrastruktur - vilket underlättar den fortsatta expansionen. För mer information kontakta Hans Uhrus, Informationschef Proffice, tel: 08 787 17 00 eller 073 966 3000. Jörgen Kihlgren, Platschef Proffice Västerås, tel: 021 15 16 41 eller 073 966 4401. Göran Lejerwik, Platschef Proffice Örebro, tel: 019 18 28 10 eller 073 966 5150. Sven-Oloph Estung, PersonalAkuten Västerås, tel: 021 83 14 00 eller 070 553 83 83. Jan Larsson, PersonalAkuten Örebro, tel: 019 10 42 30 eller 070 347 87 25. Se även vår hemsida www.proffice.se Proffice är Nordens snabbast växande företag enligt Growth Plus. Vi är verksamma med uthyrning, rekrytering, entreprenadlösningar samt karriär- och utvecklingsprogram. Proffice har över 6 000 anställda och finns på över 50 orter i Danmark, Finland, Norge och Sverige. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00430/bit0002.pdf