Proffice outsourcar IT-driften

Report this content

Proffice outsourcar IT-driften Proffice fortsätter att renodla sin verksamhet och lägger ut sin IT-drift till Iterium.net. - Vi växte förra året med över 60 procent säger Proffices vice VD Niclas Handfast. Antalet uppkopplade kontor har ökat till 49 och antalet uppkopplade kontorsanställda ökat till över 500. Tillväxten och våra uppdragsgivare ställer stora krav på utvecklingen av vår IT-plattform. Genom att lägga över drift och utveckling av funktionen frigör vi kapital och ledningsresurser samtidigt som vi får tillgång till de senaste programvaruversionerna och tekniken fortsätter Niclas Handfast. Iterium.net är ett nystartat företag på den snabbt växande marknaden för ASP-lösningar (Application Service Provider). Ägarna består av den egna personalen, Proffices huvudägare Christer Hägglund, Lars F.Windfeldt samt Proffice AB. För mer information kontakta Hans Uhrus, Informationschef Proffice, tel: 08-787 17 00 eller 073 966 3000. Niclas Handfast, vice VD Proffice, tel: 08-787 17 00 eller 073-966 5001. Se även vår hemsida www.proffice.se Proffice är Nordens snabbast växande företag enligt Growth Plus. Vi är verksamma med uthyrning, rekrytering, entreprenadlösningar samt karriär- och utvecklingsprogram. Proffice har över 6 000 anställda och finns på nästan 50 orter i Danmark, Finland, Norge och Sverige. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/28/20000228BIT00680/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/28/20000228BIT00680/bit0002.pdf