Proffsmagasinet expanderar till Danmark

Report this content

Proffsmagasinet fortsätter sin nordiska expansionsresa genom att lansera sin nätbutik i Danmark. Precis som i Norge och Finland kommer butiken gå under namnet Staypro.

Med ett sortiment på över 110 000 produkter är Staypro Danmark redo att fortsätta bygga på Proffsmagasinets rykte som en pålitlig och smidig nätbutik med allt för hemmet, trädgården och garaget.

- Att lansera Staypro i Danmark markerar en viktig milstolpe i vår expansionsresa. Vi är övertygade om att vår beprövade affärsmodell, kombinerad med vårt breda sortiment och engagemang för kvalitet, kommer att tas emot positivt av danska kunder, säger företagets VD, Mikko Ollinen.

Proffsmagasinet grundades 2007. I början sålde företaget verktyg och mätinstrument, men med åren har sortimentet växt till att även inkludera VVS och inomhusklimat, arbetsplatsutrustning, el och belysning, skydd och kläder, samt produkter för hem, trädgård och fritid.

2016 lanserades Staypro i Norge och 2017 i Finland.

- När vi etablerar Staypro i Danmark gör vi det med en storskalig satsning, inklusive dansktalande kundtjänst och snabba leveranser från vårt svenska centrallager i Hallsberg. Samarbetet med Nets och PostNord säkerställer smidiga betalningar och pålitliga leveranser, tillägger Mikko

För mer information, besök Proffsmagasinet.se och Staypro.dk. Välkommen att kontakta VD Mikko Ollinen för bilder och ytterligare information.

Om Proffsmagasinet

Proffsmagasinet är en renodlad e-handel som omsätter över 900 miljoner kronor med verksamhet i Sverige samt i Norge, Finland och Danmark under varumärket Staypro. I vår snabba och lättnavigerade webbutik hittar du allt för villan, trädgården och garaget. Bra service och snabba leveranser är vår grej - vi skickar oftast dina varor redan samma dag för leverans imorgon.

Taggar:

Citat

Mikko Ollinen, VD på Proffsmagasinet.