Proffsmagasinet utsedd till årets butik inom bygg och trädgård

Report this content

När Prisjakt avtäckte vinnarna i sin årliga tävling Årets butik kammade Proffsmagasinet återigen hem priset inom kategorin Bygg & trädgård.

Prisjakts användare har talat – igen! Efter en sammanställning av butiksomdömen lämnade på Prisjakt mellan den 1 december 2022 till den 30 november 2023 har Proffsmagasinet utnämnts till årets butik inom kategorin Bygg & trädgård. Förra gången Proffsmagasinet utsågs till årets butik var 2021. Då hette kategorin Renovering & bygg.

På Proffsmagasinet ser man utmärkelsen som ett kvitto på det stora arbete som gjorts under året för att skapa en förstklassig kundupplevelse.

- Under de senaste åren har vi jobbat hårt för att göra shoppingupplevelsen så smidig som möjligt för våra kunder och arbetet har verkligen gett resultat. Efter att ha flyttat våra produkter till ett stort och modernt centrallager med dynamisk lagerhantering har vi fått kortare leveranstider, högre leveransprecision och nöjdare kunder, säger Johan Järnliden, CMO på Proffsmagasinet.

Proffsmagasinet omsätter över 900 miljoner kronor. Verksamhet finns i Sverige samt i Norge, Danmark och Finland under varumärket Staypro. I sortimentet finns fler än 140 000 produkter inom verktyg, laser- och mätinstrument, arbetsplats och verkstad, kläder, skydd, tillbehör och förbrukning, trädgård, el och VVS. Nyligen utvidgades sortimentet ytterligare med färg och måleriprodukter.

- Vår starka tillväxt de senaste åren har lett till många utmaningar och mycket feedback från kunder. Vi har lyssnat på dem och gjort åtgärder för att förbättra upplevelsen. Sedan vinsten 2021 har vi bland annat ökat produkttillgängligheten, blivit mer precisa i vårt leveranslöfte, förbättrat svarstider från kundtjänst, sjösatt en stor self service-satsning och en lanserat vår medlemsklubb, säger Johan Järnliden.

Med denna prestigefyllda utmärkelse fortsätter Proffsmagasinet att befästa sin position som en ledande aktör inom bygg, hem och trädgård. Framåtblickande fokuserar Proffsmagasinet på att ytterligare förbättra kundupplevelsen, utöka sitt produktsortiment och stärka sin närvaro på de nordiska marknaderna.

Välkommen att kontakta VD Mikko Ollinen för bilder och ytterligare information.

Om Proffsmagasinet

Proffsmagasinet är en renodlad e-handel som omsätter över 900 miljoner kronor med verksamhet i Sverige samt i Norge, Finland och Danmark under varumärket Staypro. I vår snabba och lättnavigerade webbutik hittar du allt för villan, trädgården och garaget. Bra service och snabba leveranser är vår grej - vi skickar oftast dina varor redan samma dag för leverans imorgon.