Tvåtumfyrautmaningen 2021 – nu går startskottet för Proffsmagasinets stora snickeritävling

Report this content

Vad kan man bygga av en träbit av gran eller furu med måtten 45x95x2500 millimeter? Den frågan ställer nätbutiken Proffsmagasinet till landets alla hemmafixare när årets stora snickeritävling Tvåtumfyrautmaningen 2021 går av stapeln den 1 februari. Förstapristagaren vinner priser från tävlingspartnern Milwaukee för ca 16 000 kronor.

- Vi på Proffsmagasinet har många kunder som är kreativa, händiga och brinner för snickeri. Vi tror att den här tävlingen kommer att falla många i smaken, säger Proffsmagasinets VD Mikko Ollinen.

Tvåtumfyra-tävlingar är en ganska vanlig företeelse i USA men i Sverige är snickeritävlingar av den här typen mer sällsynta. Samtidigt är reglerna så enkla att vem som helst kan vara med. Även om det finns några finstilta instruktioner att ta hänsyn till är uppmaningen enkel: skapa någonting fint, praktiskt, smart eller roligt av en tvåtumfyraregel och skicka in bilder på ditt verk senast den 28 februari. Den tävlande får använda spik, skruv, lim, färg och vajrar – men de tillförda materialen får inte ta överhanden.

När tävlingen är stängd väljer juryn ut tre finalister som skickar in sina bidrag till Proffsmagasinet. Genom att kombinera en digital omröstning öppen för allmänheten med ett juryutlåtande koras en första-, en andra- och en tredjepristagare.

- Just nu tror jag att många går hemma och önskar sig ett kul projekt att sätta tänderna i och nu har de verkligen en anledning att släppa lös sin kreativitet. Det ska bli riktigt kul att se vad de hittar på! avslutar Mikko Ollinen.

Priserna

1:a pris: Verktygspaketet Milwaukee M18 FPP6C3-502B (värde ca 16 115 kr) med slagborrmaskin, slagskruvdragare, cirkelsåg, tigersåg, vinkelslip, ficklampa, batterier, laddare och förvaringsväska.

2:a pris: Verktygspaket från Milwaukee med vattenpass, bräckjärn, fällkniv, snabbvinkel och polygriptång (värde ca 1 400 kr)

3:e pris: Bitssatsen Milwaukee Shockwave CD 40P (värde ca 450 kr)

Läs mer om tävlingen på https://www.proffsmagasinet.se/tvatumfyrautmaningen2021

Sista dagen att skicka in sitt bidrag är den 28 februari.

Om du har frågor om tävlingen är du välkommen att höra av dig till tavling@proffsmagasinet.se

Om Proffsmagasinet

Proffsmagasinet är en renodlad e-handel som omsätter över 700 miljoner kronor med verksamhet i Sverige samt i Norge och Finland under varumärket Staypro. Med 100 000 produkter i sortimentet – noga utvalda från de bästa varumärkena – erbjuder Proffsmagasinet kvalitetsprodukter med snabba leveranser.

Proffsmagasinet tillhandahåller produkter utvalda för medvetna hantverkare och hemmafixare, det vill säga allt som kan behövas inom kategorierna verktyg, laser- och mätinstrument, arbetsplats och verkstad, kläder, skydd, tillbehör och förbrukning, trädgård, el och VVS. Det heltäckande sortimentet i kombination med kompetent kundservice gör Proffsmagasinet till en självklar partner för alla medvetna hantverkare och hemmafixare.

Taggar:

Snabbfakta

Tvåtumfyrautmaningen – Vad kan man bygga av en träbit av gran eller furu med måtten 45x95x2500 mm?

Citat

Vi på Proffsmagasinet har många kunder som är kreativa, händiga och brinner för snickeri. Vi tror att den här tävlingen kommer att falla många i smaken.
Mikko Ollinen
Mikko Ollinen