Daniel Snöman blir ny Marknads- och Affärsutvecklingschef i ProfilGruppen-koncernen

Daniel Snöman har utsetts till Marknads- och Affärsutvecklingschef i ProfilGruppen. Han kommer närmast från Schneider Electric Sverige AB där han varit Affärsområdeschef  / Business VP Installation Systems & Control.

Daniel Snöman tillträder den nya tjänsten den 1 juni 2011. Ambitionen med den nyinrättade positionen är att utveckla ProfilGruppens affärer och att stärka företagets konkurrenskraft. Som Marknads- och Affärsutvecklingschef kommer Daniel att rapportera till Claes Seldeby, VD och Koncernchef, och ingå i företagsledningen.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att starta mitt arbete på ProfilGruppen. Koncernen har ett gott renommé och enligt min bedömning en stor potential att utvecklas vidare, säger Daniel Snöman.

Daniel Snöman är utbildad civilekonom och har bland annat arbetat som Marknadschef, Produktchef och Price Manager inom Schneider Electric Sverige AB och som konsult på Deloitte och Arthur Andersen.

- Daniel har rätt bakgrund, erfarenheter och värderingar för att starkt bidra till arbetet med lönsam tillväxt, att utveckla och implementera strategier samt att vara en bra ledare i vår organisation, säger Claes Seldeby.

_______________________________________________

Claes Seldeby, VD och Koncernchef, mobil 073-230 05 70
e-post: claes.seldeby@profilgruppen.se

_______________________________________________

Denna information offentliggörs i enlighet med tillämpliga lagar, noteringsavtal och föreskrifter. Informationen lämnades till media för offentliggörande den 28 mars 2011 kl 18.00.