ProfilGruppen har utsett Per Thorsell till vd och koncernchef

ProfilGruppen AB har utsett Per Thorsell till ny vd och koncernchef med tillträde den 1 september 2014. Kåre Wetterberg återgår som styrelseordförande.

Per Thorsell har mångårig erfarenhet från ledande befattningar inom industrin, senast som vd i Ekamant AB som tillverkar och säljer slipband till den globala tillverkningsindustrin. Tidigare har Per arbetat som Senior Vice President Supply Chain på AB Gustaf Kährs samt även varit verksam i olika roller inom SCA-koncernen och Voith GmbH i Tyskland.

”Vi är glada att kunna presentera en vd med en gedigen erfarenhet från ledande befattningar inom industrin. Pers breda erfarenhet och personlighet passar bra för de utmaningar som  ProfilGruppen står inför.” säger Bengt Stillström, styrelsens ordförande.

”Jag ser fram emot ett spännande och utvecklande uppdrag i ett välrenommerat företag med en spännande kundbas. Det blir inspirerande att, tillsammans med kollegor och medarbetare, fortsätta att utveckla ProfilGruppens lönsamhet och ställning på marknaden.” säger Per Thorsell

ProfilGruppens nuvarande tillförordnade vd, Kåre Wetterberg, kommer att återta rollen som styrelseordförande i bolaget per den 1 september 2014. Samtidigt återgår nuvarande ordförande, Bengt Stillström, till sin ordinarie roll som ledamot i styrelsen.

_____________________________________

För mer information, vänligen kontakta:
Kåre Wetterberg
Mobil 070-656 40 14
E-post: kare.wetterberg@profilgruppen.se

ProfilGruppen AB i småländska Åseda är en helhetsleverantör av kundanpassade profiler och komponenter i aluminium.

www.profilgruppen.se

Denna information offentliggörs i enlighet med tillämpliga lagar, noteringsavtal och föreskrifter.
Informationen lämnades  för offentliggörande den 16 maj 2014 kl 08.30.

Taggar: