G5 Entertainment hos ProHearings

Report this content

Direkt efter G5 Entertainments Q3 rapport gästade deras CFO Stefan Wikstrand oss på ProHearings och gav en uppdatering av affärsmodell och resultat i en 45 minuters diskussion där moderatorer och deltagare även kunde ställa frågor.

Video på sessionen här: G5E Video ProHearings

G5 Entertainment är utvecklare och förläggare av vardagsspel (casual games) och gratisspel (free-toplay games) för smarta telefoner och surfplattor. G5s portfölj innehåller ungefär 100 spel. Några av dessa är Survivors: The QuestT, Mahjong JourneyT, The Secret SocietyT, Virtual City®, Special Enquiry Detail® och Supermarket Mania®. G5 publicerar även spel som utvecklas av andra spelutvecklare, och bägge parter får då en del av intäkterna.

ProHearings är en mötesplats där börsbolag presenterar sitt bolag, sin aktie, sin affärsmodell och sitt resultat inför publik och får frågor av såväl deltagare som moderatorerna, Henrik Söderberg, Carnegie AM och värden Lars Östlund, ProHearings/IR Finans

info@prohearings.com
www.prohearings.com