Prohunt sluter driftavtal med Telia

PROHUNT SLUTER DRIFTAVTAL MED TELIA Prohunt AB, Nordens ledande leverantör av tjänster och programvaror inom kompetens-, resurs- och karriärplanering har träffat ett driftavtal med Telia. Avtalet innebär att Telia blir driftvärd för Prohunts ASP-tjänst för företagsanpassade ICM-lösningar (Intellectual Capital Management). Samarbetet innebär att Prohunt står för utveckling av tjänsteerbjudandet och Telia säkerställer att användaren får en ASP-tjänst med hög tillgänglighet, säkerhet och stabilitet. ASP-tjänsten innebär att användaren får tillgång till systemet 24 timmar per dygn, året runt och är oberoende av tid och plats. Det enda som behövs är tillgång till en webbläsare och en internetuppkoppling. - Många företag väljer idag att köpa en hel tjänst för att snabbt komma igång och slippa både investering i hårdvara, mjukvara och ansvar för drift och underhåll, berättar Thomas Polteg, affärsansvarig för Prohunt ASP. Skälen kan vara t ex kompetensbrister och resursbrister på IT- avdelningen. Prohunts ASP-tjänst innebär att det är enklare att komma igång och att kunden slipper lägga energi och fokus på teknik i införandeprojekten. Samtidigt får kunden kontroll på sina IT-kostnader för lösningen eftersom vi erbjuder en stabil månadskostnad som inte förändras över tid. Med Prohunt som ansvarig för driften av programvarorna och Telia som ansvarig för drift av teknisk plattform och kommunikationslösning erbjuder vi den trygghet och höga servicegrad som en ASP-tjänst måste uppnå för att vara trovärdig, avslutar Thomas. För mer information kontakta Prohunt: Affärsansvarig Tel: 08-789 61 Mobil: 070-689 61 Thomas Polteg 00 07 Louise Informationschef Tel: 08-789 61 Mobil: 070-266 61 Bielenstein 00 19 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT00250/bit0001.pdf