PROJEKTPLATSEN ETABLERAR SIG I DANMARK

Report this content

Projectplace International med webbtjänsten Projektplatsen utökar verksamheten till ytterligare en nordisk marknad.

Projectplace International har sedan tidigare verksamhet i Sverige, Norge, England, Frankrike, Holland och Tyskland. En snabb expansionstakt skapar utrymme för en kontinuerlig utvärdering av nya marknader.

- Danmark har ett högt IT-kunnande och danskarna ligger i framkant när det gäller användandet av SaaS-tjänster (Software as a Service). Etableringen, med bas i Köpenhamn, stärker vår redan ledande position i Norden och är ett naturligt steg i vår expansion, säger Pelle Hjortblad, VD Projectplace International.

Marknadsanalyser som gjorts i samarbete med Svenska Exportrådet i Danmark visar på en ökad efterfrågan av webbtjänster för projekthantering. Detta gäller både i näringslivet liksom i den offentliga sektorn där stora förändringar ökar behovet av organisationsneutrala webbtjänster.

- Vi ser mycket positivt på den danska marknaden. Dels har vi redan etablerade kunder inom privat sektor i Danmark som använder webbtjänsten, dels öppnar den danska sammanslagningen av län till regioner upp för många nya samarbeten inom den offentliga sektorn - en sektor som i allt större utsträckning använder sig av våra tjänster, säger Olav Eggum, affärsutvecklare Norden som tidigare lanserat Prosjektplassen i Norge.