NIKLAS ROSVALL NY MARKNADSDIREKTÖR PÅ PROJECTPLACE

Report this content

Projectplace International rekryterar Niklas Rosvall från Expekt.com till internationell marknadsdirektör.

Projektverktyget Projectplace planerar att utveckla och öka sin onlineförsäljning, främst på de väletablerade marknaderna Sverige, Norge, Danmark, Holland och Tyskland. Niklas Rosvall har rekryterats som internationell marknadsdirektör med fokus på att vidareutveckla marknadsföring och försäljning online. Han har en gedigen erfarenhet av försäljning på webben och lanserade bland annat Telenorägda Djuice som Sveriges första internetbaserade mobiloperatör. Senast kommer han från jobbet som chef för onlineförsäljningen i 18 länder på spelföretaget Expekt.com. - Vi växer fortfarande snabbt trots lågkonjunkturen och för att hålla tempot uppe blir det allt viktigare att vi har stor närvaro online eftersom våra kunder tillbringar mycket tid där, säger Pelle Hjortblad, VD Projectplace. Med Niklas Rosvall ombord ser vi fram emot att optimera onlineförsäljningen ytterligare samt bygga vidare på vår påbörjade marknadsplats för alla som driver projekt. - Jag tror verkligen på Projectplace och min stora utmaning är att öka webbförsäljningen globalt, säger Niklas Rosvall. Det finns redan en stor kompetens på plats och vad jag främst hoppas kunna bidra med är att ta fram en heltäckande process som kan rullas ut på samtliga marknader. Under 2009 läggs cirka 20 procent av Projectplace intäkter på marknadsföringsinsatser.

Taggar: