Finansdirektör Liselotte Haglind lämnar Projektengagemang Sweden AB (publ)

Liselotte Haglind, finansdirektör, har idag meddelat att hon kommer lämna Projektengagemang Sweden AB (publ). Hon kommer vara kvar i sin roll tills en efterträdare är utsedd, dock senast till mars 2025.

– Jag vill rikta ett stort tack till Liselotte Haglind för hennes betydande insatser. Hon har varit en ovärderlig del i vår strategiska utveckling de senaste åren. Vi önskar henne all lycka med nya och framtida utmaningar, säger Andreas Hatzigeorgiou, vd och koncernchef för Projektengagemang Sweden AB (publ).

Liselotte Haglind tillträdde sin roll 2022. En rekryteringsprocess kommer startas för att utse en efterträdare. Hon kommer vara kvar i sin roll tills en efterträdare är utsedd, för att säkra en smidig övergång, dock senast till mars 2025.

Andreas Hatzigeorgiou, Vd och Koncernchef

Tel:+46 70 949 18 26
E-post: ah@pe.se

Gunilla Danström, Tf Kommunikationschef
Tel: +46 733 10 99 29
E-post: gunilla.danstrom@pe.se

Denna information är sådan som Projektengagemang är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-09-24 14:00 CET.

Om Projektengagemang
Projektengagemang är en av Sveriges ledande konsultkoncerner med fokus på byggnader och deras närmiljö. Den operativa verksamheten bedrivs i dotterbolaget PE Teknik & Arkitektur som årligen omsätter cirka en miljard kronor. Som samhällsbyggare skapar PE Teknik & Arkitektur innovativa och hållbara lösningar som bidrar till att utveckla och förnya samhället. Läs mer på pe.se/ir.