Förändring av antal aktier och röster i Projektengagemang efter omvandling

Antalet aktier och röster i Projektengagemang Sweden AB (publ) har förändrats till följd av omvandling av 9000 A-aktier till 9000 B-aktier.

Enligt Projektengagemangs bolagsordning har ägare av A-aktie rätt att begära att aktien omvandlas till
B-aktie. Under juni 2023 har på aktieägares begäran 9000 A-aktier omvandlats till 9000 B-aktier.

Efter omvandlingen uppgick, per den 29 juni 2023, det totala antalet aktier och röster i Projektengagemang Sweden AB (publ) till 24 555 677 respektive 72 143 393. 5 287 524 av dessa aktier är A-aktier, representerande 52 875 240 röster, och 19 268 153 är B-aktier, representerande 19 268 153 röster.

Informationen är sådan som Projektengagemang är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument (1991:980). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-06-29 16:16 CET.

Liselotte Haglind, Finansdirektör
Tel: +46 10-516 05 87
E-post: liselotte.haglind@pe.se

PE är ett av Sveriges främsta konsultföretag med fokus på byggnader och deras närmiljö. Som samhällsbyggare skapar PE innovativa och hållbara lösningar som bidrar till att utveckla och förnya samhället. PE finns representerade i hela landet och omsätter årligen cirka en miljard kronor. PE grundades 2006 och är noterat på̊ Nasdaq Stockholm. Läs mer på pe.se.