Jonas Granzell ny chef för affärsområde VVS-design på PE Teknik & Arkitektur

Report this content

Jonas Granzell har rekryterats som chef för affärsområdet VVS-design, med plats i företagets ledningsgrupp. Han har lång erfarenhet av att leda verksamheter inriktade på tekniska installationer i fastigheter. Jonas tillträder rollen under det fjärde kvartalet 2024.

– Det är med glädje jag välkomnar Jonas till oss på PE och som medlem av företagsledningen. I honom får affärsområde VVS-design en chef som har med sig många insikter kring alla faser i fastighetslivscykeln. Med sin bredd och sitt tydliga ledarskap är jag övertygad om att Jonas är rätt person att leda affärsområdet i en tid då VVS-området utvecklas snabbt. Behoven av vår expertis växer till följd av den pågående hållbara omställningen som till exempel ställer nya krav på energioptimering i både nyproduktion och befintliga fastigheter, säger Liselotte Haglind, tillförordnad VD och Koncernchef för PE.

Jonas Granzell kommer närmast från posten som VD för sopsugsbolaget Logiwaste och innan dess var han VD för ARE Sverige som arbetar med många olika typer av fastighetsinstallationer. Jonas har civilingenjörsexamen från KTH 2004 och valde därefter att inrikta sig på installationer i fastigheter. Han har sedan dess haft flera ledarroller med affärsansvar.

– PE är inte bara ett företag med en framgångsrik historik och många imponerande projekt bakom sig inom VVS-design. Tack vare all sin kompetens inom olika teknikdiscipliner har PE också väldigt stor potential att bidra till en hållbar samhällsutveckling, vilket är något mycket viktigt för mig personligen. Ett brett perspektiv ger PE en bra utgångspunkt för att driva utvecklingen framåt och det blir otroligt spännande att utveckla affärsområdet för att matcha nya krav från både kunder och lagstiftare, säger Jonas Granzell.

Den nuvarande chefen för affärsområdet VVS-design, Per Löfström, kommer att tillträda en ny roll på PE med fokus på tillväxt och affärsutveckling inom VVS-design.

För mer information, vänligen kontakta:
Teresia Nielsen, Kommunikationschef
E-post: teresia.nielsen@pe.se

Om Projektengagemang
Projektengagemang är en av Sveriges ledande konsultkoncerner med fokus på byggnader och deras närmiljö. Den operativa verksamheten bedrivs i dotterbolaget PE Teknik & Arkitektur som årligen omsätter cirka en miljard kronor. Som samhällsbyggare skapar PE Teknik & Arkitektur innovativa och hållbara lösningar som bidrar till att utveckla och förnya samhället. Läs mer på pe.se/ir.