Magdalena Frisk tillförordnad chef för affärsområde Miljö på PE Teknik & Arkitektur

Den 5 augusti tillträdde Magdalena Frisk som tillförordnad chef för PE Teknik & Arkitekturs affärsområde Miljö, med plats i företagets ledningsgrupp.

Magdalena Frisk är sedan 2023 sektionschef för Miljö på PE i Karlstad och Göteborg. Som tillförordnad chef för affärsområde Miljö ersätter hon Charlotte Gyllenhammar som har valt att lämna PE. Magdalena Frisk har över två decenniers erfarenhet i branschen och flera olika chefsroller i bagaget.

– Magdalena är ett tryggt val som tillförordnad chef för affärsområde Miljö som förblir ett viktigt område framåt för PE som ledande konsultföretag med fokus på byggnader och deras närmiljö. Utvecklingen av framtidens hållbara samhälle med dess förnyade städer och industrier ökar efterfrågan på tjänster som möjliggör hållbar planering, hållbart byggande, återvinning och återbruk, god hantering av förorenade områden och kemikalier samt främjande av biologisk mångfald, konstaterar Liselotte Haglind, tillförordnad VD och Koncernchef för PE.

Teresia Nielsen, Kommunikationschef
E-post: teresia.nielsen@pe.se

Om Projektengagemang
Projektengagemang är en av Sveriges ledande konsultkoncerner med fokus på byggnader och deras närmiljö. Den operativa verksamheten bedrivs i dotterbolaget PE Teknik & Arkitektur som årligen omsätter cirka en miljard kronor. Som samhällsbyggare skapar PE Teknik & Arkitektur innovativa och hållbara lösningar som bidrar till att utveckla och förnya samhället. Läs mer på pe.se/ir.