Projektengagemang rekryterar ny chef inom berg- och geoteknik

Report this content

Konsultföretaget Projektengagemang fortsätter att växa och rekryterar nu Ante Viberg till rollen som chef för den nya avdelningen Geoteknik, Berg och Mark inom affärsområdet Infrastruktur. Ante Viberg har tidigare arbetat på företagen Maxam Nordic och Pöyry Sweden med frågor kring sprängteknik och bergförstärkning.

Projektengagemang finns på ett 30-tal orter runt om i Sverige och har cirka 1 000 medarbetare. Koncernen har hög ambition att fortsätta växa och nu anställs Ante Viberg som avdelningschef för Geoteknik, Berg och Mark inom affärsområdet Infrastruktur. Ante Viberg kommer senast från en tjänst som vd på Maxam Nordic och innan dess arbetade han som rådgivare i Norge för Pöyry och Pöyry Sweden. Förutom sin bergtekniska utbildning är han även utbildad marknadsekonom från IHM.

– Projektengagemang är på ständig framfart och vi fortsätter att skapa ökat värde för våra kunder med ett bredare helhetserbjudande. Vår målsättning är att bli marknadsledande konsult inom berg- och geoteknik. Ante Viberg kommer att vara en viktig del och stor tillgång i den resan med sin gedigna erfarenhet och kunskap, säger Örjan Bryggö, Affärsområdeschef Infrastruktur på Projektengagemang.

Geoteknik, Berg och Mark kommer att fungera som support till andra avdelningar på Projektengagemang, men är också helt fristående mot marknaden. Den nya avdelningen erbjuder tjänster inom bland annat geo- och sprängteknik, bergförstärkningar samt ingenjörsgeologi.

– Projektengagemang är en omtyckt arbetsgivare och jag ser oerhört mycket fram emot att få vara med och utveckla verksamheten ytterligare. Mitt främsta fokusområde blir att rekrytera duktiga medarbetare för att vi ska fortsätta växa och stärka vårt erbjudande inom infrastrukturområdet, säger Ante Viberg, Avdelningschef Geoteknik, Berg och Mark på Projektengagemang.

För mer information, vänligen kontakta:
Arvid Linder, Press & PR-ansvarig
E-post: arvid.linder@pe.se

Om Projektengagemang
Projektengagemang erbjuder kvalificerade konsulttjänster och lösningar inom arkitektur, byggnad, el- och teleteknik, VVS, industri och energi, infrastruktur samt projektledning. Vår projektmetodik och unika samarbetsmodell skapar varje dag mervärden för koncernens kunder runt om i Sverige. Läs mer på www.pe.se.

Taggar: