Projektplatsen inleder europeisk etablering

Projektplatsen inleder europeisk etablering Projektplatsen.se, den ledande svenska webbtjänsten för projektarbete, lanseras nu i Holland. Etableringen av Projectplace.nl är ett viktigt steg i företagets internationella expansion, där Projektplatsen anpassar tjänsten till det aktuella landets språk. - Nu tar vi steget ut i Europa på allvar och att vi gör det i en tid när klimatet för så kallade "dot.coms" kanske inte är det bästa, visar att vi har resurser och att vi är ett välmående företag, säger Mattias Hällström, VD och grundare av Projectplace International AB. Amsterdam ses ofta som Stockholms huvudkonkurrent i kampen om titeln "Europas Internet-huvudstad". Enligt Mattias Hällström är det därför naturligt att Projektplatsens europeiska etablering startar just i den holländska huvudstaden. - Holland är troligtvis det mest "datormogna" landet i Europa utanför Skandinavien. Många internationella koncerner har sina europeiska huvudkontor där och det engelska språket är ett naturligt inslag i det holländska samhället. Vi tror därför att den holländska marknaden är redo för att börja använda nätet som arbetsplats för professionellt projektarbete, säger Mattias Hällström. Chef för Projectplace.nl i Amsterdam blir Frans Stijnman, som närmast kommer från datajätten ICL i Holland. - Det här är något nytt och spännande. Potentialen för Projectplace är mycket stor i Holland. För mig är det en utmaning att få vara med från början, säger Frans Stijnman. - Att köpa tjänster och att arbeta på Internet är fortfarande en relativt liten marknad. Men det är enkelt, effektivt, säkert och inte minst kostnadseffektivt. Fenomenet blir mer och mer accepterat även i Holland och därför behövs det en tjänst för professionellt projektarbete även här, fortsätter Frans Stijnman. Under det kommande halvåret kommer Projektplatsen att lansera lokalt anpassade tjänster i ytterligare ett antal länder i Europa. För ytterligare information, kontakta: Mattias Hällström, VD Projectplace International AB, tfn: 08-545 251 53, 0708- 17 49 98, e-post: mattias@projektplatsen.se eller Frans Stijnman, Projectplace Nederland BV, tfn: +31 653 344 340, +31 23 5689 242, e-post: frans.stijnman@projectplace.nl Om Projektplatsen Projektplatsen.se riktar sig till de som ofta jobbar i projekt tillsammans med kollegor, kunder och partners. En projektplats är en skyddad plats på nätet med flera praktiska tjänster för projekt- och dokumenthantering samlade på ett ställe. En projektplats skapas på några minuter och är alltid tillgänglig för projektets medlemmar via Internet och en vanlig webbläsare. För mer information besök: http://www.projektplatsen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT01020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/02/20001002BIT01020/bit0002.pdf