Projektplatsen.se segrade i e-Work Awards

Projektplatsen.se segrade i e-Work Awards Projektplatsen.se, den svenska webbtjänsten för projektarbete som nyligen lanserats i Holland och Storbritannien, fortsätter att vinna utmärkelser. I helgen segrade Projektplatsen i den europeiska tävlingen "e-Work Awards" i Bryssel, som anordnas av EU-kommissionen och France Telecom. Projektplatsen vann i klassen "Bästa teknik eller tjänst för kunskapsarbete". - Vi vann Guldmusen nyligen och det är oerhört roligt att uppmärksammas även internationellt. Det bekräftar åter att vi har ett starkt koncept och en trovärdig tjänst för professionellt arbete på Internet, säger Mattias Hällström, VD och grundare av Projektplatsen. e-Work Awards är ett årligt evenemang öppet för företag och organisationer inom EFTA, som belönar implementering, utveckling och marknadsföring av nya arbetssätt i informationssamhället. - Projektplatsen är ett av de bästa exemplen i vågen av nya europeiska tjänster och produkter. Till skillnad från många andra fungerar tjänsten väl och tillgodoser användarnas krav och önskemål, säger Ian Culpin, koordinator för "e-Work Awards". Juryns motivering till Projektplatsens utmärkelse löd: "Projektplatsen är det bästa praktiska exemplet på en professionell tjänst, som erbjuder exceptionella feedback- och kontrollmöjligheter för användarna samt att den tillgodoser mötesplaneringsbehovet och uppfyller säkerhetskraven." Vinnarna i tävlingen utsågs förutom av juryn även av publiken som fick rösta under prisceremonin. - Publiken bestod av experter från hela Europa som är verksamma inom utveckling och implementering av nya arbetssätt. En överväldigande del röstade på Projektplatsen, så det är ingen tvekan om att rätt företag vann, säger Ian Culpin. - Att använda Internet som arbetsplats är enkelt, effektivt och säkert. Dessutom blir det allt mer accepterat att köpa tjänster via nätet istället för att köpa och underhålla egen programvara, säger Mattias Hällström. Projektplatsens affärsidé är att hyra ut så kallade projektplatser på Internet, som underlättar för människor att samarbeta och kommunicera. Marknaden för projektarbete är stor och förekommer inom alla sektorer - och på alla marknader. Efter att ha lanserat Prosjektplassen.no i Norge tidigt i våras, har Projektplatsen i höst inlett en europeisk expansion, där tjänsten anpassas till det aktuella landets språk. Nyligen lanserades tjänsten i Holland och Storbritannien och ytterligare lanseringar följer efter nyår. - Redan idag kommer cirka 20 procent av våra intäkter från utlandet och det känns extra roligt att vinna utmärkelsen i Bryssel just nu när vi precis lanserat oss i Holland och Storbritannien, säger Mattias Hällström. För ytterligare information, kontakta: Mattias Hällström, VD, Projectplace International AB, Tfn: 08-545 251 53, 0708-174998 eller via e-post, mattias@projektplatsen.se PROJEKTPLATSEN.SE riktar sig till de som ofta jobbar i projekt tillsammans med kollegor, kunder och partners. En projektplats är en skyddad plats på nätet med flera praktiska tjänster för projekt- och dokumenthantering samlade på ett ställe. En projektplats skapas på några minuter och är alltid tillgänglig för projektets medlemmar via Internet och en vanlig webbläsare. För mer information besök: http://www.projektplatsen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/06/20001106BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/06/20001106BIT00380/bit0002.pdf