Johan Färnstrand blir ny vd för Tidningsbolaget Promedia i Mellansverige AB

Styrelsen för ägarbolaget Liberala Tidningar i Mellansverige AB har idag enhälligt beslutat att utse Johan Färnstrand till ny vd för Tidningsbolaget Promedia i Mellansverige AB, som ingår i Stampen-gruppen. Han blir också vd i Promedias ägarbolag VLT AB och Liberala Tidningar i Mellansverige AB.

Johan Färnstrand, ekonom MBA och med erfarenhet från bland annat SAS, kommer närmast från en ledande befattning inom Selecta Nordic & Baltics.
Han avlöser Nils Engström och kommer att tillträda sin tjänst efter sommaren. Till dess kvarstår planenligt Nils Engström som vd.

- Johan Färnstrand har en gedigen bakgrund. Han har lång ledarerfarenhet från både konsument- och industrisidan vilket kommer att tillföra kunskap i det förändringsarbete som pågår inom Promedia. Tidningsbolaget Promedia i Mellansverige AB är en organisation med starka varumärken och stora förutsättningar, säger Tomas Brunegård, ordförande i Liberala Tidningar i Mellansverige AB och koncernchef i Stampen-gruppen.