Katarina Ekspong blir ny Tidningschef för Norrtelje Tidning

​I dag är det klart med rekryteringen av ny Tidningschef till Norrtelje Tidning, en av 14 tidningar i Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB. Katarina Ekspong efterträder Robert Jonsson.

Katarina Ekspong har varit chefredaktör och stf ansvarig utgivare för Norrtelje Tidning sedan 2007.

- Det känns mycket bra att utse Katarina Ekspong till ny Tidningschef, efter konkurrens med flera starka kandidater. Jag är säker på att Katarina kommer att fortsätta leda och utveckla Norrtelje Tidning på ett engagerat och modernt sätt, säger Boine Gepertz, tf. VD i Promedia.

Katarina har arbetat större delen av sin aktiva karriär på Svenska Dagbladet. Under 2003-2007 var hon nyhets- och redaktionschef samt stf ansvarig utgivare på Stockholm City. Hon har en examen från Journalisthögskolan och har dessutom genomgått flera ledarskapsutbildningar, den senaste, Stampens ledarskapsprogram.

Katarina Ekspong tillträder tjänsten den 1 augusti.

För mer information:
Boine Gepertz, tf. vd Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB, 070-635 70 40
Johanna Andersson, kommunikationschef Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB, 073-250 09 41

Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB omfattar 14 starka lokaltidningar i området Mälardalen, Närke och Bergslagen. Titlarna är Arboga Tidning, Avesta Tidning, Bärgslagsbladet, Fagersta-Posten, Karlskoga-Kuriren, Länstidningen Södertälje, Motala&Vadstena Tidning, Nerikes Allehanda, Norrtelje Tidning, Nynäshamns Posten, Sala Allehanda, Södertälje Posten, VLT och Örebroar’n. I Promedia ingår även verksamheter inom distribution och digital kommunikation. Promedias tre största ägare är Eskilstuna-Kuriren, MittMedia och Stampen. Promedia är en del av Stampen-gruppen. www.promedia.se

Promedia ingår i Stampen-gruppen, en snabbväxande mediekoncern som idag är Sveriges största tidningsägare. I Stampen-gruppen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. www.stampen.com