Mikael Ericsson ny Försäljningschef i Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB

Mikael Ericsson tillträder den nyinrättade tjänsten som Försäljningschef företagsmarknad i Mediebolaget Promedia, som ger ut 14 lokaltidningar i Mellansverige.

- Tjänsten är en sammanhållande funktion för annons- och försäljningsfrågor. Med Mikael Ericsson tillför vi fokus och samordning inom området företagsmarknad. Det känns mycket roligt att kunna fastställa Mikaels engagemang och kompetens i denna nyinrättade tjänst, säger Boine Gepertz, tf. Vd för Promedia.

- Promedias tidningar är starka varumärken som jag, tillsammans med våra lokala försäljningsorganisationer, ser fram emot att utveckla ytterligare gentemot näringsliv och organisationer i vårt område, säger Mikael Ericsson.

Mikael Ericsson har lång erfarenhet från mediebranschen och har tidigare varit vd för bolaget Rubrik Media. Mikael kvarstår som tidningschef för Nynäshamns-Posten.

För mer information kontakta:
Boine Gepertz,
tf. vd Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB, 070-635 70 40
Johanna Andersson,
kommunikationschef Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB, 073-250 09 41

Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB omfattar 14 starka lokaltidningar i området Mälardalen, Närke och Bergslagen. Tidningstitlarna är Arboga Tidning, Avesta Tidning, Bärgslagsbladet, Fagersta-Posten, Karlskoga-Kuriren, Nerikes Allehanda, Norrtelje Tidning, Sala Allehanda, VLT, Länstidningen Södertälje, Södertälje Posten, Motala&Vadstena Tidning, Nynäshamns Posten och Örebroar’n. I Promedia ingår även verksamheter inom distribution och digital kommunikation.

Promedia ingår i Stampen-gruppen, en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. I Stampen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. www.stampen.com