Norrtelje Tidning lanserar en ny sajt: alltomroslagen.se!

Imorgon lanserar Norrtelje Tidning en ny mötesplats för både boende och turister i Roslagen. Här hittar besökaren till aktiviteter, shopping, boenden och hundratals skäl att älska Roslagen. Alltomroslagen.se innehåller tips, guider, evenemang, företagsinformation och service för både turister och boende i Roslagens fyra kommuner Norrtälje, Vaxholm, Östhammar och Österåker.

Norrtelje Tidning har som mål att vara till nytta och nöje. Därför vidareutvecklar vi idag den framgångsrika tidningsbilagan Allt om Roslagen med en ny sajt: alltomroslagen.se. Smygstart redan idag, onsdag den 31 mars. Sajten alltomroslagen.se har som mål att bli en informations- och mötesplats för alla som besöker Roslagen, oavsett om besöket är tillfälligt eller permanent. Här ska man hitta till aktiviteter, företag, krogar, boenden, badplatser, vårdcentraler och skolor. Och man ska få lust att upptäcka något nytt, vare sig man bott här i fyra generationer eller nyss landade med husvagnen på en campingplats. Evenemang: Här kan besökaren hitta konserter, föredrag, möten och alla små och stora evenemang i Roslagens fyra kommuner: Norrtälje, Vaxholm, Östhammar och Österåker. Tips och guider: Vi presenterar kartor på bland annat Roslagens alla badplatser och golfbanor. Vi guidar till caféer, mc-vägar, sevärdheter, cykelstråk och mycket mer. Marknadsguide: Roslagens företagare och föreningar är samlade i en guide. Här finns telefonnummer och adresser till allt från campingplatser, snickare och frisörer till idrottsföreningar. Interaktivitet: Besökarna kan själva sätta betyg på krogar och tipsa om sina egna smultronställen eller starta en egen diskussion på sajten. Arrangörer kan lägga in sina evenemang direkt på sajten. Blogg: För extra koll på skärgården lanserar vi även bloggaren Michael Blum, uppskattad skärgårdsguide och känd som surmulen rospigg från tv som ”Gubben Matsson” i Allsång på Skansen.