NATIONALDAGSFIRANDE PÅ SKEPPSHOLMEN LÖR. 6 JUNI KL. 10-16

RÅSEGLARHUSETS DAG

Välkommen på öppet hus i Råseglarhuset och fyrskeppet M/S Fladen

Följ med på en tidsresa i unik miljö på Skeppsholmen. Råseglarhusets dag bjuder på marin kultur, svenska handgjorda modellbåtar, rundvandring bland fartygen, föreläsningar och nybakat i skärgårdscafét.

Utställningar – 30-tal handgjorda modeller av träbåtsklassiker och ångfartyg m.fl. – marina föremål – konstutställning.

Föreläsningar på fyrskeppet M/S Fladen - Unik rundvandring bland fartygen med författaren Gert Ekström, Stockholms Skeppsförening – Kl.11 och kl. 13 berättar Gustav ”Gutte” Taube från föreningen Stockholms Sjögård om maritim kultur på Skeppsholmen.

Barnaktiviteter – knopskola – ansiktsmålning – tävling.

Caféförsäljning

Välkomna!

Kontakta gärna Gustaf Uggla, på telefon 070/590 23 97, gustaf.uggla@promero.se

Promero Boats AB