Information gällande samarbetet med Euro Finans AB

PromikBook erbjuder sina användare av tjänsten att sälja sitt företags fakturor till Euro Finans. Detta sker genom information i systemet samt valmöjligheter i samband med att användaren skapar fakturor.

Euro Finans egen försäljningsavdelning kommer också att börja sälja PromikBook till sina egna kunder. Samarbetet mellan bolagen ökar därför omsättning och resultat i båda företagen. Både genom en ökad försäljning av PromikBooks system samtidigt som intäkterna av fakturaköpen fördelas mellan de båda bolagen.

Både Euro Finans och PromikBook har som klar målsättning att bygga ihop sina system ytterligare för att skapa en smidig hantering av fakturor som överlåts från en användare i PromikBook till Euro Finans. Utveckling av den fördjupade tjänsten pågår för närvarande.

Pengarna för den riktade emissionen till Euro Finans har betalats i enlighet med den överenskommelse som finns mellan bolagen och Bolagsverket arbetar nu med att registrera de nya aktierna.

Göteborg 2018-12-07

För mer information kontakta:

Telefon: 0709 747888

Email: hans.orre@promikbook.com

Denna information är sådan information som PromikBook är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 december 2018.