Promimic flyttar till GoCo Health Innovation City

Report this content

Promimic är inne i en kraftig tillväxtfas och för att möte den ökade efterfrågan krävs nya lokaler. Därför kommer bolaget att flytta till GoCo Health Innovation City i Mölndal i slutet av 2023. Det nya kontoret och laboratorierna kommer att vara placerade i GoCo House, vilket är signaturbyggnaden i den nybyggda stadsdelen.

Mölndal (Sverige), 29 november 2022. I dag offentliggör Promimic AB att bolaget kommer att flytta till ett nybyggt kontor och specialanpassade laboratorier i GoCo Health Innovation City i Mölndal. Flytten planeras vara genomförd i december 2023 och samlar Promimics svenska verksamhet under ett och samma tak.

- Detta är ett väldigt viktigt steg på vår tillväxtresa och vi förverkligar våra behov av en flexibel kontorsmiljö med laboratorier i världsklass, säger Magnus Larsson, VD på Promimic.

Promimic finns idag på Astrazenecas BioVentureHub men då bolaget är inne i stark tillväxtfas så kommer bolaget att växa ur lokalerna inom en snar framtid. Promimic har fått bra stöd från Astrazenecas BioVentureHub att hitta sin nästa plats för fortsatt utveckling.

- Att flytta till GoCo Health Innovation City innebär att vi får mycket goda förutsättningar för vår fortsatta expansion. Det knyter oss alltjämt till Göteborgs ledande life science-kluster, vilket stöder vår ambition om att bli en global ledare inom vårt specialområde att förbättra patientnyttan och våra kunders tillväxt genom unika ytbehandlingar av medicinska implantat, fortsätter Magnus Larsson.

Kontoret byggs för att etablera en ny nivå av flexibilitet för bolagets arbetsmiljöer som möter medarbetarnas olika behov för produktion, samarbete, socialt umgänge, eget fokusarbete samt projekt- och utvecklingsarbete.

- Vi är otroligt glada över att Promimic väljer att etablera sin verksamhet i GoCo Health Innovation City. Med Promimic på plats samlar vi stor kunskap och kompetens som ger ett värde till hela ekosystemet, säger Jonas Obert, affärsutvecklare på GoCo Health Innovation City.

GoCo Health Innovation City är en ny stadsdel i Mölndal med fokus på hälsa och life science som samlar företag, forskare, entreprenörer och talanger från hela världen för att dela idéer och samarbeta för att hitta morgondagens hälsoinnovationer.

Magnus Larsson, CEO

E-mail: magnus.larsson@promimic.com

Promimic AB är ett tillväxtbolag som tillverkar, marknadsför och säljer biomaterial för förbättrad osseointegration till ledande företag på marknaderna ortopediska och dentala implantat. Huvudprodukten HAnano Surface har utvecklats från spetsforskning vid Chalmers tekniska högskola i Sverige. Tekniken har visat sig förbättra osseointegrationen i över 30 vetenskapliga studier och med över 900 000 implantat i klinisk användning. Promimic har kontor i Mölndal i Sverige och Austin, Texas i USA. Promimic AB är listade på Nasdaq First North Growth Market.