Promore Pharma: Q3 som förväntat (Västra Hamnen)

Västra Hamnen Corporate Finance har publicerat en analysuppdatering efter Promore Pharmas rapport för tredje kvartalet 2019. Rapporten innehåller inga större överraskningar och vi behåller värderingsintervallet tillsvidare, skriver Västra Hamnen.

•    Den kliniska fas IIb-studien med LL-37 fortskrider enligt plan
•    Bolaget undersöker strategiska alternativ
•    Vi behåller vårt värderingsintervall 10,60 – 16,80 SEK per aktie

Promore Pharmas Q3-rapport innehåller få överraskningar. Sammantaget fortskrider den kliniska fas IIb-studien med LL-37 enligt plan, medan man fortsätter förbereda för den försenade fas III-prövningen med PXL01. Ingenting tyder på annat än att patientrekrytering till studien kan komma i gång under H1 2020, som bolaget tidigare aviserat. För att delfinansiera fas IIb-studien och för att finansiera bl.a. förberedelser för den planerade fas III-studien genomför bolaget nu en nyemission om 75 MSEK före emissionskostnader. I rapporten framgår även att det kommer behövas ytterligare kapital senare för att säkra full finansiering för fas III-studien med PXL01.

Den fullständiga rapporten finns tillgänglig här.

Rapporten är sammanställd som en del av tjänsten Marknadsfokus, Västra Hamnen Corporate Finances erbjudande inom uppdragsanalys.

Detta är ett pressmeddelande från Västra Hamnen Corporate Finance AB.
Web:
vhcorp.se