Västra Hamnen: Promore Pharma -  Strategi under utvärdering

Västra Hamnen Corporate Finance har publicerat en analysuppdatering efter Promore Pharmas bokslutskommuniké för 2020. Det intressantaste i rapporten var beskedet att bolaget har startat en översyn över strategin för båda läkemedelskandidater. Besked väntas i månadsskiftet mars-april. Tills dess håller vi vår värdering oförändrad, skriver Västra Hamnen.

• Strategi för båda läkemedelskandidater utvärderas
  • Sannolikt full översyn av partnerstrategi och indikationsområden
  • Vi upprepar värderingsintervallet 9,60 – 15,60 SEK per aktie

Promore Pharma lämnade bokslutskommuniké för 2020 i tisdags och som vanligt var det texten snarare än siffrorna som drog till sig uppmärksamheten. Bolaget meddelade att ledning och styrelse har påbörjat en översyn av strategin för båda läkemedelskandidaterna ropocamptide (LL-37) och ensereptide (PXL01). Syftet är att lägga en hållbar plan för kommersialisering av kandidaterna och för bolagets finanser, med målsättningen att kommunicera slutsatserna kring månadsskiftet mars-april. Utfallet av strategiarbetet kan komma att påverka vår värderingsmodell men medan vi avvaktar detta håller vi värderingsintervallet oförändrat.

Den fullständiga rapporten finns tillgänglig här.

Rapporten är sammanställd som en del av tjänsten Marknadsfokus, Västra Hamnen Corporate Finance erbjudande inom uppdragsanalys.

Detta är ett pressmeddelande från Västra Hamnen Corporate Finance AB.
Web: vhcorp.se
Twitter: @vhcorp_se