Västra Hamnen: Promore Pharma - Blandad succé i fas IIb

Västra Hamnen Corporate Finance har publicerat en analysuppdatering efter Promore Pharmas rapport för tredje kvartalet 2020. Den viktigaste nyheten rör fas IIb-studien med ropocamptide. Studien uppnådde inte sitt primära effektmål, men däremot ser utfallet mycket lovande ut för en viktig delmarknad. Vi sänker värderingsintervallet något, skriver Västra Hamnen.

• Fas IIb-studie med LL-37 uppnådde inte den primära effektparametern
  • Studiedata ser mycket lovande ut för viktig delmarknad
  • Vi sänker vårt värderingsintervall till 9,60 – 15,60 SEK per aktie

I tisdags presenterade Promore Pharma sina siffror för det tredje kvartalet, och utfallet var väl i linje med våra förväntningar. Det stora fokuset ligger på den studiedata från fas IIb-studien med ropocamptide (LL-37) som presenterades förra veckan. Studien visade ingen signifikant behandlingseffekt på populationen på en aggregerad nivå, men uppvisade signifikant effekt för subpopulationen stora venösa bensår. Ändock om resultatet inte är i linje med vad vi förväntade oss anser vi utfallet vara lovade och har justerat vår värderingsmodell utefter ett rimligt scenario framöver. Efter justeringarna pekar den på ett marginellt lägre värde och vi sänker därmed vårt motiverade värde per aktie till 9,60 – 15,60 SEK.

Den fullständiga rapporten finns tillgänglig här.

Rapporten är sammanställd som en del av tjänsten Marknadsfokus, Västra Hamnen Corporate Finance erbjudande inom uppdragsanalys.

Detta är ett pressmeddelande från Västra Hamnen Corporate Finance AB.
Web: vhcorp.se
Twitter: @vhcorp_se