Pronyx ansöker om avnotering

Report this content

Pronyx ansöker om avnotering Med anledning av samgåendet med Teleca har styrelsen för Pronyx AB meddelat att den kommer att hos Stockholmsbörsen ansöka om avnotering av Pronyx-aktien från och med den 16 oktober 2002. Detta innebär att sista dag för handel i Pronyx-aktien på börsen planeras bli den 15 oktober 2002. Pronyx resultat konsolideras i Teleca från och med 1 september 2002 vilket innebär att Pronyx separata delårsrapport som aviserats till 8 november 2002 inte kommer att avges. Pronyx AB (publ) Styrelsen För ytterligare information, kontakta: Gunnar Meller, VD & koncernchef Johannes Rudbeck, Investor Relations Pronyx AB Teleca AB Tel: 070-535 30 48 Tel: 070-582 56 56 Om den nya koncernen Efter förvärvet kommer Teleca att integrera Pronyx verksamhet med Benima- dotterbolagen. Detta stärker Benimas ledande position som konsult inom industriell IT och automation i Norden. Förvärvet ökar också ytterligare synergieffekterna mellan Benima och Teleca-företag. För Pronyx innebär integrationen att kunderna inom industrisektorn kan erbjudas ett mer komplett tjänstebud. De båda företagen kompletterar varandra både geografiskt och tjänstemässigt. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/11/20021010BIT01100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/11/20021010BIT01100/wkr0002.pdf