Arbetsplatsmattor, ergonomi och produktivitet

Försäljning av arbetsplatsmattor har börjat ta fart. Det följer investeringstrend från verksamheter för att uppnå en bättre arbetsmiljö och ergonomi - vägen till ökad arbetsproduktivitet..

Se även nyheter på ProQure | http://www.proqure.se/2010/10/arbetsplatsmattor-ergonomi-arbetsmiljo-produktivitet/

Att skapa bättre arbetsmiljö och ergonomi kan börja med arbetsplatsmattor.

Försäljning av arbetsplatsmattor har tagit fart. Det följer investeringstrend från verksamheter för att uppnå en bättre arbetsmiljö och ergonomi på arbetsplatsen.

Dagens verksamheter investerar mer på medarbetarens hälsa. Många företag förbättrar ständigt sin arbetsmiljöpolicy. Trvisel och säkerhet på jobbet är ett het diskussionsämne, både i stora och småföretag. ”Vi har haft en lugn orderingång på arbetspatsmattor. Men den ökade efterfrågan på denna produktlinje har kommit lite oväntat. Jag tror att fler företag börjat investera igen på hälsofrämjande åtgärder eftersom ekonomin tillåter det.” informerar Ryan Eriksson, Marknads- och Försäljningschef för ProQure.

En liten förändring som en arbetsplatsmatta kan höja arbetsmoral, öka produktivitet och göra arbetsmiljön säkrare. ”De  som hört av sig till oss ansvarar på ett eller annat sätt för företagets EHS (Environment, Health & Safety). Det är människor som aktivt jobbar och genuint bryr sig om medarbetarens välbefinnande på jobbet.” tillägger Ryan.

Hemligheten bakom arbetsplatsmattor är att de gör alla typ av golvunderlag mjukare. Påfrestningar för ryggen och fötter minskas. De är dessutom anti-statiska och minimerar halkrisk.

ProQure erbjuder prisvärda & miljövänliga entremattor & mattservice av överlägsen kvalité till företag i Malmö, Göteborg, Stockholm & resten av Sverige.

Besök gärna vår hemsida:  www.proqure.se