Att skaka om en traditionsbunden bransch

Företag som är först att bryta gamla mönster i sin bransch, möter dagens efterfråga och kan förutse det som blir aktuell imorgon får en konkurrensfördel. ___________________

Man kan nästan tro att entrémattor & mattservice branschen har levt i exil utan några stora överraskningar eller förnyelse i sitt sätt att kommunicera till en mer prismedvetna, informationssugen, lösningsorienterade och servicefokuserade kunder. Det finns dock tecken på friska vindar. "När vi har analyserat marknadens behov och krav kom vi fram till att det behövs en fundemental förändring. Därför har vi utvecklat en affärsidé som täcker dagens behov och förutsättningar där vi fokuserar på totala kostnader, innovation, flexibilitet och engagemang. Ett konkret exempel är vårt sätt att nå ut till kunder genom e-kanaler. Ett annat är att vi satsade hårt på vårt miljöarbete (se www.proqure.se/det-goda-arbetet/proqures-ansvar) väldigt tidigt i vår verksamhet.", informerade Ryan Eriksson, Marknads- och Försäljningschef för ProQure. Företag som är först att bryta gamla mönster i sin bransch, möter dagens efterfråga och kan förutse det som blir aktuell imorgon får en konkurrensfördel. Historiskt hittar man många och starka bevis i affärsvärlden (Google, Toyota, JC Decaux). Utan förändring finns ingen utveckling. ___________________